Писмо детету

Родитељска љубав подразумева старање великог и јаког родитеља о малом и немоћном детету. Међутим, врло брзо дође време да деца одрасту и ојачају, а родитељи остаре и онемоћају.

Да ли ће се у новонасталом односу снага деца присетити љубави и бриге које је добило од родитеља и узвратити им онда када им је најпотребније и када полако улазе у „друго детињство“?

Ову поруку једна мајка желела је да упути својој одраслој кћерки.

Драго моје дете,

Сада сам још у пуној снази, али када остарим, буди стрпљива са мном и покушај да ме разумеш. Ако се запрљам кад једем и ако не могу да се сама обучем, буди стрпљива. Сети се сати које сам потрошила док сам те томе научила. И, ако у разговору стално понављам исте ствари, немој ме прекидати, саслушај ме! Када си била мала, морала сам да ти исту причу читам много пута пре спавања.

Ако не будем желела да се купам, не исмејавај ме и не вређај. Сети се како сам те морала ловити и измишљати хиљаду разлога да би ти ушла у каду. Кад видиш да не познајем нову технологију, дај ми времена и немој ме гледати с подсмехом на лицу. Ја сам тебе научила много тога: да правилно једеш, да умеш да се обучеш, да се суочиш са животом. Ако се некад у разговору заборавим или изгубим нит приче, дај ми мало времена да се присетим и немој да се љутиш ако ми то не пође за руком.

Није ми наш разговор најважнији на свету, већ то што сам са тобом и што умеш да ме саслушаш.

Ако не будем желела да једем, немој ме присиљавати на то. Сама знам најбоље када ми је храна потребна, а када не.

Када ми уморне ноге више не буду дозвољавале да ходам, пружи ми руку као што сам је и ја пружала теби када си правила прве кораке. И ако ти једном кажем да више не желим да живим, да желим да умрем, не љути се на мене, једнога дана ћеш ме разумети. Једном ћеш схватити да сам ти, успркос свим учињеним грешкама, желела само најбоље и покушала да те припремим за живот.

Не жалости се, не љути се и не осећај се беспомоћно када ме будеш такву гледала поред себе. Буди поред мене и покушај да ме разумеш и помогнеш ми као што сам ја помагала теби када си почињала да живиш.

Буди ми ослонац, помози ми да завршим своје путовање са љубављу и стрпљењем. Узвратићу ти осмехом и неизмерном љубављу коју сам одувек гајила према теби.

Волим те, дете моје,

Твоја мама

Оставите одговор

