„Заљубљен у љубав“ – Габријел Гарсија Маркес

Кад бих имао један комадић живота,
доказивао бих људимо колико греше
кад мисле да престају да се заљубљују кад остаре,
а не знају да су отарили када престају да се
заљубљују.

Кад би Бог за тренутак заборавио да сам ја
само крпнена марионета
и подарио ми комадић живота
могуће је да ја не бих казивао све што мислим,
али несумњиво бих мислио све што кажем.

Ствари бих ценио не по ономе шта вреде,
већ по ономе шта значе,
спавао бих мање, а сањао више
схватио да сваки минут који проведемо затворених очију
губимо шездесет секунди светлости.

Ходао бих када други застану,
будио се док остали спавају.
Слушао бих друге кад говоре
и како бих уживао у сладоледу од чоколаде.
Када би ми Бог поклонио комадић живота,
облачио бих се једноставно,
излагао потрабушке сунцу
остављајући откривеним не само тело
већ и душу.

Боже мој, кад бих имао срце,
исписивао бих своју мржљњу на леду
и чекао да огреје сунце.

Сликао бих Ван Гоговим сном
једну Бендитијеву поему,
а Сератову песму бих поклањао као серенаду
у часу свитања.

Заливао бих руже сузама,
да бих осетио бол њихових бодљи
и стратсвени пољубац њихових латица.

Боже мој, када бих имао један комадић живота…
Не бих пустио да прође ни један једини дан,
а да не кажем људимо које волим да их волим
Уверавао бих саку жену и сваког мушкарца
да су ми најближи
и живео бих заљубљен у љубав.

Деци бих даровао крила,
али бих има препустио да сама науче да лете
Старе бих поучавао да смрт не долази са
старошћу,
већ са заборављањем.

Толико сам научио од вас, људи…
Научио да читав свет жели да живи
на врху планине,
а не зна да је истинска срећа у
савладавања литица.

Схватио сам да кад тек рођено дете
стегне својом малом шаком,
по први пут, прст свога оца,
да га је ухватило заувек.

Научио сам да човек има право
да гледа другог одoзго
једино када треба да му помогне да се усправи.

Толико сам тога могао да научим од вас,
премда ми то неће бити од велике користи
јер када ме буду спаковали у она јсандук
Ја ћу на жалост почети да умирем,
хвала!

Габријел Гарсија Маркес

Оставите одговор

