КРУГ ЗЛА (поучна прича) | Blog Vesne Mihajlović

Био један краљ који је био толико окрутан и неправедан да су сви његови поданици жељно ишчекивали његову смрт или барем свргавање са престола. Међутим једнога дана он их је све изненадио објавивши да окреће нови лист у своме животу.
– “Нема више суровости, нема више неправде”, обећао је и држао се своје речи.
Од тога дана он је у целом краљевству био познат под надимком “Племенити господар.”
Месеци су прошли након његове трансформације и једнога дана један од његових управника скупио је довољно храбрости да га упита:
– ”Господару, шта вам се десило толико важно да се тако изненада промените?”
Краљ му је одговорио: “Док сам једног јутра јахао кроз моју шуму, видео сам да један од мојих паса јури лисицу. Лисица је успела да се домогне своје јазбине, али ју је ипак пас успео ујести за задњу ногу и тако је рани и остави убогу за цели живот. Касније сам одјахао у село и видео како тај исти пас лаје на неког човека. Човек без размишљања узе повећи камен, баци га на пса и сломи му ногу. Човек од страха поче ужурбано да трчи путем и ту налети на коња који га прегази и смрска му колено. Коњ пак настави махнито да трчи, али паде у неку рупу коју није видео и сломи обе ноге. Сведочећи свим тим догађајима, помислио сам: ”Зло привлачи зло. И, ако и ја наставим да чиним зло, сигурно ће се и мени нешто лоше десити. Тако да сам одлучио да се променим.”
Његов управник, сада већ сасвим сигуран да са краљевом главом нешто није у реду, изађе напоље уверен да је коначно дошло време да се краљ збаци са престола.
Заокупљен мислима није ни приметио степенице испред себе. Паде и сломи врат.

Арапска прича
преко KRUG ZLA poučna priča | Blog Vesne Mihajlović

Оставите одговор

