ДЈЕДА МРАЗ

Ти … ти, ти си ми однекуд познат, или ми се чини или те знам још од дјетињства, та сиједа брада, па тај црвени капут, па та бијела капица, па те вреће. Ко си ти?
ДЈЕДА МРАЗ: Више ни сам не знам ко сам.
Како не знаш?
ДЈЕДА МРАЗ: Лијепо, тамо одакле сам кренуо био сам Божић Бата, негдје на пола пута рекли су ми да сам Дјед Божичњак, још се поштено нисам ни навикао на то име, а већ су ме убјеђивали да се уствари зовем Хиџрет Дедо, а ја сам бар колико се сјећам Дједа Мраз…
Значи ти си тај чувени Дједа Мраз…
ДЈЕДА МРАЗ: Нисам ја Дједа Мраз…
Како то сад ниси Дједа Мраз, ко си ти ако ниси Дједа Мраз…
ДЈЕДА МРАЗ: Па добро јесам, али опет и нисам, бар овдје нисам…
Па ко си овдје.
ДЈЕДА МРАЗ: Овдје сам Хиџрет Свети Дедо Никола.
Како сад Хиџрет Свети Дедо Никола…
ДЈЕДА МРАЗ: Добро Дједа Мраз сам био у младости, у међувремену сам се крстио па сунетио, те промијенио и име па се сад зовем Хиџрет Свети Дедо Никола…
Хиџрет Свети Дедо Никола? … За тог твог Деду не знам како изгледа али Свети Никола брате ниси. Не личиш ми баш на њега, бар колико га се сјећам са славске иконе, нимало не личиш, али добро нека ти, него шта је твој задатак?
ДЈЕДА МРАЗ: Мој задатак је да дијелим поклоне?
Дијелиш поклоне, зар данас ико ишта дијели, али добро, нека, него гдје су ти твоји поклони? Није ваљда да их носиш у џеповима?
ДЈЕДА МРАЗ: Наравно да их не носим, прво сам их носио у кочијама које су вукли ирваси…
Ирваси, па гдје су ти ирваси…
ДЈЕДА МРАЗ: Нема их, убили их овдашњи ловци, односно криволовци јер су их замјенили за јелене, овдје, гдје је, како кажу, увијек сезона лова на јелене…
Па шта си онда урадио црни кукавче.
ДЈЕДА МРАЗ: Онда сам изнајмио камионет и возио се све док се није десило да је стао…
Стао…
ДЈЕДА МРАЗ: Стао…
Како стао…због чега…
ДЈЕДА МРАЗ: Због нафте, односно због воде у нафти која се на овој хладноћи заледила…
Откуд вода у нафти…
ДЈЕДА МРАЗ: Е, то немој питати мене то питај газду пумпе на којој сам је насуо…
То ти баш не вјерујем, то за воду у нафти, гдје ће наша елита, то јест газде пумпи да сипају воду у гориво, односно гориво у воду… Ти изгледа хоћеш наше елиту да назовеш лоповима… да ти ниси какав убачени елемент, да не кажем шпијун…
ДЈЕДА МРАЗ: Нисам шпијун
Добро, добро, немој да се љутиш, ниси шпијун, него причај шта је даље било…
ДЈЕДА МРАЗ: Шта ће бити, оно што је морало, док сам отишао до телефона да јавим нашем Дједа Мразовском, Божичњачком, Божић Батском, Хиџрет Дедском, Свето Николском синдикату да пошаље помоћ неко ми је украо све поклоне…
Овдје неко да ти нешто украде, е досад сам ти све вјеровао, али то не могу…у Републици Српској да ти неко нешто украде…то ти не вјерујем…
ДЈЕДА МРАЗ: Вјеровао или не вјеровао али тако је било, очију ми…
Чекај, чекај кад смо већ код очију откуд ти та масница испод десног ока…
ДЈЕДА МРАЗ: То је од радника у штрајку, кад сам им донио дванаесту, децембарску плату…
Дванаесту децембарску плату? То је за радовање, а не за туговање, да се можда нису радници толико обрадовали да су те претукли…
ДЈЕДА МРАЗ: Нису, помислили су изгледа да се то неко са њима шали чим им доноси дванаесту децембарску плату, а још нису добили ни четврту априлску… и онда, онда је један рекао како неко хоће да им прескочи седам-осам плата, па скочио на мене и споменуо неком мајку лоповску… и…
И шта и…
ДЈЕДА МРАЗ: И то је посљедње чега се сјећам… кад сам се пробудио назвао сам наш Дједа Мразовско – Божичњачко – Божић Батски – Хиџрет Дедски – Свето Николски синдикат и тражио повишицу на услове рада у овој лудој земљи и још дневнице за ратне услове и прековремени рад јер се ваљда овдје како чух празнују двије Нове године па онда иду и дупли поклони…
Добро шта је рекао тај ваш синдикат…
ДЈЕДА МРАЗ: Рекао да не да више овдје никакве поклоне, а понајмање дупле, да је у ову врећу без дна већ пуно давао и да сад иде на друга мјеста да даје, јер се овај народ овдје не разумије у поклоне…
Шта ћеш сад јадан…?
ДЈЕДА МРАЗ: Ништа, односно идем тамо гдје је много боље, у …
… у Сирију…

Миладин Берић
преко Liga duhovitih

Оставите одговор

