„Јасеновац“ – Милош Јанковић

1. ( 1945.)

Заборави, брате, да је икад било,
заборави маљ, секиру и каму,
распорену жену, усред ока шило,
ропац на прагу и бег у таму.

*

Заборави, брате, да је ишта било,
заборави ексер укован у главу,
и дечије кости мерене на кило,
поклане сватове пуштене низ Саву.

*

Заборави, брате, да је опет било,
заборави казан деце прокуване,
нарикача црних јато што се свило,
изнад безданице тобом затрпане.

*

Заборави брате, поново ће бити,
заборави брзо и душу прочисти,
теби, заборавном, лице нећу крити,
погледај ме, брате, ја сам онај исти.

2. ( 1995. )

Погледај ме, брате, ја сам онај исти,
погледај док можеш и имаш чиме,
и деда је твој био ми на листи,
онај по коме дадоше ти име.

*

Погледај ме, брате, да се препознамо,
погледај сечиво којим грлом милиш,
поново се, исти, над јамом трзамо,
ја, док кољем, и ти, док цвилиш.

*

Погледај ме, брате,братски у очи,
погледај и себе, јер мера смо добу,
испод грла рана бивши јаук точи,
од ког коров буја на дедином гробу.

*

Погледај ме, брате, последње ти било,
погледај у црне анђеле што суде,
заборави, брате, да се опет збило,
заборави , брате, да поново буде.

Милош Јанковић
Песма је из збирке „Бројаница“, објављена 1997.године.
преко ПРОТА СТЕВА ДИМИТРИЈЕВИЋ

2 comments

Оставите одговор

