о интернету

Интернет, по мени, омогућава слободан проток информациjа и слободну размену мишљења. А слобода подразумева и слободан избор софтвера и сервиса коjе ћу користити. Управо то и jесте разлог зашто ово пишем. Неки монополисти на Интернету покушаваjу да ми наметну оно што jа не желим.

– Велики webmail сервис, jедан од наjпознатиjих. Мени савршено одговарао, jер ми jе пружао све оно што ми треба. Све док jедног дана ниjе освануло обавештење:

webmail сервис

Е, па, неће да може. Неће мене нико натерати да користим софтвер коjи ми не одговара. Постоjе и други webmail сервиси.

– форум, jедан од наjвећих у Србиjи. Волим га jер ми jе пружао помоћ из разних области и разоноду. Дуже време нисам баш активна на њему, jер ми начин комуникациjе на форуму више не одговара. Оставила сам пар тема коjе пратим тако што ми стиже обавештење на меjл. Све док пре неко вече нисам добила следећу поруку од модератора:

Po pravilniku Foruma, zabranjeni su linkovi prema drugim forumima i blogovima.
Možeš kopirati tekst sa tog bloga, ali ne i link ka blogu

Linkovi ka drugim blogovima su zabranjeni i u potpisu,takođe,ne samo u porukama.

Е, па, напуштам вас. Jош увек нисам избрисала кориснички налог, али су све активности на форуму стопиране. Те промене у Правилнику наступиле су у последњих месец-два, јер сам пре извесног времена објављивала линкове ка блогу, без опомене!

– пре неколико година сам такође напустила jедан форум, односно портал, (на коjи сам, додуше, отишла зато што ме позвала jедна виртуелна/реална приjатељица) и то након поруке администратора:

evo zašto je to tako, tvoju poruku sam dobila kao:

???? ???? ?? ?????, ? ????? ??
?? ?? ????? ????????: ?????? ?? ???? ? ???? ? ???? ???? ?? ??????????
???? ????? ?? ?? ????????? ?? ?????? (??? ????? ??? ??? ????????
?????????? ?? ?????? ????????, ? ???)

Ćirilićno pismo ne preporučuje se i iz prostog razloga, što dolaze na portal i ljudi iz Hrvatske, Bosne, … itd itd., i ne znaju svi ćirilicu. Zaista nam se čini da je svaki post vredan objave i puno ih nosi vredne informacije, koje bi se izgubile (ne bi ih svi razumeli), da su pisane u ćirilici.

Не волим уцењивање било коjе врсте. Ако jа никога не терам да користи ћирилицу у комуникациjи са мном, зашто би мене неко терао да користим латиницу? Jер, проблем ниjе техничке природе него jе проблем у неспособности програмера да подеси параметре сервера. Са друге стране, то што на форум долазе и посетиоци из других држава (при чему 90% њих зна ћирилицу), такође ниjе адекватан разлог да ми забране употребу ћирилице. Добро, нису забранили, само су препоручили да не користим.

Ниjе први пут да напуштам „драга“ места на Интернету. Своjевремено су ти резови били jош драстичниjи, jер сам комплетно прекидала све активности на Интернету. Сада само дозирам, односно избацуjем оно што ми више не одговара. Желим да време коjе посвећуjем виртуелним људима буде посвећено онима коjи то моjе време заслужуjу, а да се више и интензивниjе посветим реалним људима коjи ме заиста воле!

2 comments

  1. tanjat

    Odličan tekst, Suzo. Od prava na izbor, tolerancije do konstruktivne kritike. Svega ovde ima. Argumentovano, sa stilom i merom. Bravo. Poznajem ljude koji su imali blogove… nebitno gde, i gde su se ponekad osećali kao da im u živote sleće internet policija, nadasve glupi, ja se izvinjavam ali glupost je najopasnija od svih kategorija, opasnija je od zla čak, dakle glupi administratori, moderatori, kako već oglašavali uslovljavajućim rezovima. Pitam se štta bi za neke moje priče rekli??? Sjajna si, Suzana, ovakav tekst je trebao. WordPress je, po meni, jako dobro mesto za kreaciju, povezivanje i stvaranje. A koliko će ko biti umeren, moralan, sa granicom dobrog ukusa ili ne, stvar je lične odgovornosti. I pameti. E, da, ti zaslužuješ moje vreme ovde. Zato se i raspisah ovoliko. Pozdrav. Veliki. I, naravno, pozdravi mi kolegu. 🙂

Оставите одговор

