„Хеј, нисам ти то причала“ – Момо Капор

„Дакле, ако се несрећно заљубите, а ваша несрећна љубав вас не шљиви, открићу вам лек, како да се излечите. Тај лек се тражи већ вековима, а ја сам га ипак прва пронашла још 1970. у априлу.
Ствар је у основи проста:
Замислите онога кога волите, а он не воли вас, када копа нос!
Онда га замислите како срче супу.
И како умаче прстима хлеб у сафт од печења, а маст му цури низ браду!
Па га замислите у пругастој пиџами која нема два дугмета.
Па онда, кад чита свој хороскоп у WЦ-у, и тако га замислите!
Кад лаже. Кад је кукавица. Кад прође покрај просјака а не да му ни кинте, као нема ситно; кад пере зубе а пена му избије на уста, као да је бесан.
Па онда кад износи ђубре у кофи и кад прстима одлепљује ону артију што је на дну, а она се сва растолеже.
Па кад гланца своје ципеле.
Па га замислите кад чеше ножне прсте, и кад гризе нокте, и кад књава отворених уста као мртва риба.
Замислите га у свим оним ситуацијама и позама које мрзите код себе, па ако се и онда не одљубите – е, онда вам, богами, неће помоћи ни трансплантација срца, ни климатско лечење у Рогашкој Слатини, ни наградни излет у Венецију, ни боравак код баке у Књажевцу, онда вам неће помоћи ни психијатар, па ни најбољи специјалиста за питање срца као што сам ја, на пример!“

Момо Капор
преко Nebojsa Rakovic

2 comments

  1. nena3110

    Volim Momu Kapora, upravo čitam Uspomene jednog crtača. Beleške jedne Ane i Hej nisam ti to pričala, pročitala sam više puta i ponovo bih, slatko sam se smejala, a ima i mudrosti dosta. Hvala za ovaj divni odlomak.

    • cy3a

      Нема на чему 🙂
      Задовољство је и моје, кад видим да и другима се свиђају одломци који се и мени свиђају, па их зато и објављујем овде, како бих их поделила са вама.

Оставите одговор

