о блогу cy3a

Овај текст је објављен прошле године, на адреси: Suzana Filipović – CY3A, njeni blogovi, i njihovi počeci, (тај део блога је обрисан) када сам гостовала код Тијане Пржуљ. Она је, у међувремену променила концепцију свог блога. Зато сада објављујем овај текст овде, са два мала додатка првобитно објављеном тексту:


Покренула сам блог са идеjом да своjе радове представим jавности. То ниjе био први покушаj. Први пут сам своjе радове представила далеке ’98, али сервер на коме су били смештени одавно више не постоjи (делови тог првог представљања могу се видети на страници Суза, давне 1998.). Друго представљање jош увек физички постоjи, али сам престала да обjављуjем на тоj адреси, jер ми се многа правила тог форума/блога нису свиђала.

Тренутно актуелни блог cy3a jе на бесплатноj wordpress платформи. Некако сам из прве пронашла дизаjн коjи ми апсолутно одговара. Што се техничких детаља тиче – апсолутно немам проблема, jер познаjем HTML, тако да нека форматирања и на таj начин одрадим. Оно што се у физичком изгледу мењало су виџети.

У структури блога много тога се мењало. Након првих неколико чланака, одлучила сам да своjе „поетске“ записе „оплеменим“ позадином у виду одговараjуће фотографиjе. Тренутно стање са „поетским“ записима је шарено: неки су оплемењени, јер сам успела да нађем одговарајућу фотографију, али зато неки нису, делом због тематике која ми не нуди инспирацију за оплемењивање…

Након неколико ауторских чланака, одлучила сам да би било лепо да причице које сам скупљала са разних страна и које постоје на разним адресама на интернету скупим на једно место и објавим. Тако је настала категорија „копирано са мреже“. Поново, након неколико објављених чланака, закључила сам да би било да неке од тих прича скупљених са разним страна издвојим у посебан блог, јер тематски, ипак, мало штрче од остатка блога. Тако је настао блог Духовна оаза који живи један свој живот, има публику и на блогу и на фејсбук страници, иако на њему не постоји ни један једини ауторски чланак!

Временом сам отварала нове категорије, које исказују разноликост мојих интересовања: индијанске мудрости, књижевна зрнца, песнички кутак, из виртуелног света, поучне приче, са других блогова… Иако је већина ових категорија, у ствари, подкатегорија категорије „копирано са мреже„, много тога није копирано, већ преписивано из старих белешки, часописа… Размишљам да неке од прича из категорије „копирано са мреже“ пребацим на посебан блог, али још увек нисам сигурна да ли ћу то и урадити.

У групи ауторских чланака, које сам одвојила у део блога под називом „моја писанија“ такође постоји већи број категорија. Тренутно сам у фази размишљања да извршим рекатегоризацију тих чланака, да би тај део блога био прегледнији.

Део блога на који сам јако поносна зове се „дечији кутак„. Идеју за тај део блога добила сам док је моја старија ћеркица била у јаслицама, када сам покушавала (и успевала) да неке од песмица које је учила у јаслицама пронађем на интернету. Она је знала велики број песмица, и све сам успела да их пронађем, или у договору са васпитачицама забележим. Тако се и родила идеја да мајкама које такође желе пронаћи песмице које њихова деца уче у вртићу олакшам тако што бих све те песмице спаковала на једно место. Овај део блога, посматрајући статистичке податке, је јако добро посећен, тако да сам заиста задовољна што је једна лепа идеја наишла на одзив. Могла бих да позовем маме (и све друге) ако знају још неку песмицу, које још увек нема на блогу да ми пошаљу.

Постоји још један део блога, који никако да приведем крају – споменар. Жеља ми је да се кроз тај део сви ми присетимо оних ђачких лексикона и споменара који су били пуни песмица (не искључиво љубавних) за које смо временом закључили да су крили велике животне мудрости. И поново позив за све који имају негде прибележене те песмице, да ми их пошаљу. Надам се да ћу сад, кад сам на подужем „одмору“ наћи времена да се мало више позабавим својим блогом 🙂

Поред ова два блога, покренула сам један „стручни„, намењен првенствено мојим ђацима, и још један за који ми је жао што нисам имала више времена – фотографија.

Оставите одговор

