Јаја са прозора на бебу

Како се једна обична шетња завршила „дружењем“ са полицијом!

Диван, пролећни дан. Одлучисмо да прошетамо сви таја, беба и ја, пре него што се ја ухватим спремања ручка (и осталих кућних послова), а он оде за својим обавезама. Успут смо свраћали у продавнице, гледајући шта има. Били смо лепо расположени, беба одушевљено посматрала свет око себе, коначно изашла из зимске јакне. Одавно нам шетња по крају није толико пријала…
А онда одједном осетимо како нешто пролеће иза нас. Окренемо се да погледамо шта то би, очекујући да је неки врабац изводио вратоломије и на тротоару видесмо разбијено јаје (живо!). У следећој секунди окрећемо се према колицима, погледамо унутра и имамо шта видети: њега јаје погодило у главу, косица сва умрљана, јакница, кошуљица, колица, а пар метара од колица видимо друго разбијено јаје (живо!). Ја брже-боље узмем влажне марамице не би ли га обрисала, а он јадничко, таман га био ухватио дремеж (на локацији на којој га редовно хвата – неких 100-ак метара до куће), плакао је на сав глас. Детаљном инспекцијом закључим да, хвала Богу, није повређен. Љуљушкам га и он се смирио и на крају заспао.
За то време муж зове полицију, објашњава шта се десило, они га пребацују на нашу локалну полицијску станицу, он опет објашњава шта се десило, где се десило… Пролазе људи и коментаришу „Ту стално нечим гађају“… Кад сам чула да муж даје своје генералије знала сам да су му рекли „Послаћемо патролу“. И сад их је требало чекати!
Овакве сцене нису неуобичајене. Врло често са прозора и тераса небодера на земљу пада све и свашта: и парадајзи, и јаја, и флаше, и кесе са ђубретом… Није то само одраз некултуре, мада јесте првенствено то. Није то само загађивање природе, мада јесте и то. Страшно је у целој причи што на тај начин неко ко се нађе испод тих пројектила може бити озбиљно повређен!
Људи који раде овакве ствари су наши комшије (конкретно – нама се десило у суседној згради, на месту где пролазимо свакодневно кад идемо у шетњу. Нисам параноична, не мислим да је неко циљано гађао баш моје дете јер има нешто против мене или мог мужа, претпостављам да је неко фрљнуо та два јаја, а онда се сакрио иза прозора!), са којима можда свакодневно комуницирамо, можда чак и кафу пијемо, можда се тај исти заједно са нама згражава кад му кажемо како „пре неки дан само што ме није парадајз погодио у главу“.

Након неких пола сата одлучимо да кренемо кући, јер је већ време да беба једе и спава, а и муж има неке обавезе. Назове он опет полицију да им каже да ми више не можемо да чекамо, и у том тренутку наилази патрола. Уредно су нам узели све генералије (укључујући и бебине!). Муж се са њима вратио до „места злочина“, а ми смо отишли кући. Муж каже да је тамо видео и гомилу бачених куваних јаја!
Шта рећи после свега?!
Хвала Богу, моје дете је добро, осим што треба да му перем гардеробу, њему ништа не фали. Али… То је место где пролазимо свакодневно. Да ли сада морам сваки пут туда да претрчавам или да гледам у пасуљ да ли ће неко опет вежбати гађање јајима са прозора? Или да се правим да се ништа није десило? Полиција неће открити ко је то урадио, саставили су записник да би оправдали свој излазак на терен, и то је то.
Баш због тога морам ово записати, објавити и поделити, јер људи треба да постану свесни да овакве ствари нису само одраз некултуре, него неко може озбиљно бити повређен. О овоме се не прича, а требало би!

Вечерас смо сазнали да су сина наших пријатеља, иначе дечко је други разред основне школе, у другој суседној згради гађали кесом пуном леда!

4 comments

  1. oblogovan

    Можда нема никакве везе са догађајем, а можда и има, али ако је са прозора гађао малолетник, пуј пике, ником ништа… И то нам је донела Европа, да делинквенти имају пуну заштиту, а ми обични људи… Е, па ми морамо да научимо да будемо толерантни…

    • cy3a

      Пуј пике, ником ништа је у многим случајевима, а не само ако је малолетник извршио то што се десило… Ја знам да неће бити откривено ко је то урадио, али сам морала написати и поделити, јер је то проблем о коме се заиста не прича, а присутан је свуда око нас!
      Хвала што ме редовно читаш 🙂

  2. причалица

    Ко у данашње време може да баца јаја? Дакле, то могу да ураде само деца, јер таква непромишљеност њима више сличи. Двоструко је добро апеловати на родитеље како се не би било ко нашао у сличној или истој ситуацији, али и да се деци укаже на економски аспект. Ко баца јело, сутра може да остане без хране.

    • cy3a

      Баш тако, и ја верујем да су у питању деца. Али, зар није на нама одраслима да деци укажемо на њихове грешке и да им помогнемо да их више не праве? Зато и треба причати са разних страна: и са економског, и са људског, и са неких других, јер не делује свака прича исто на свакога.
      Хвала ти, драга моја, што ме читаш 🙂

Оставите одговор

