учење (ни)је баук

Прошле године, кад је Ана била предшколац, између осталог, радили су и чула. Најпре су причали о чулима, затим су правили човечуљка-мојаЧула:

Затим су одговарали на питање „Шта моја чула воле/не воле“ и те одговоре смо могли да читамо на њиховом паноу. Након тога су правили табелу чула:

и лутке додира:

Учили су и песмицу о чулима код животиња.
Све у свему, Чула су обрађивали неких месец дана и то кроз различите активности.

Учитељица наставља рад васпитачица из вртића. Из математике су радили геометријске облике (квадрат, правоугаоник, троугао, круг) и у свеске су залепили картице са облицима и песмицама:

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

Након тога су на ликовном цртали цртеж користећи геометријске облике које су дан-два раније учили из математике:

Додуше, они су још пре две године у вртићу на сличан начин радили геометријске облике:

тако да ни не чуди Анино питање: „А зашто ми учимо геометријске облике, кад их ја знам?“


Прочитах недавно да су учитељи најбољи методичари. Са том изјавом се заиста слажем. Прво, учитељи се школују за учење других, и то најмлађих, оних који тек треба да се упознају са тим дивном светом учења. Друго, они предају све предмете, тако да су заиста у могућности да повезују градиво из различитих области (као у горњим примерима), или што би се стручно рекло, да успоставе корелације. Они проводе по цео (наставни) дан са том децом, четири године њиховог живота. Знају их, осећају како дишу. И баш због тога на њима и јесте велика одговорност. И баш због тога је избор учитеља јако битан. Они који формирају одељења и распоређују ђаке морали би водити рачуна да се усагласе карактери деце и учитеља (између осталог, тестирање при упису у први разред требало би да има сврху психолошког профилисања деце). Али, врло често смо свесни да није све баш тако, и онда највећу штету трпе управо они о чијој добробити сви тако здушно бринемо.
Учитељи у првом разреду, поред градива које им наставни план и програм намеће и које морају прећи, морају децу научити да их не ословљавају именом, већ са „учитељице“, да им се не обраћају са Ти, већ са Ви, да мирују 45 минута и да слушају и да пишу/цртају и да… Толико „досадних“ ствари морају научити децу, а деца би најрадије била напољу и јурцала или, све чешће, била испред телевизора или рачунара… Учитељи би требало и родитеље да науче да не раде домаће уместо своје деце, да не уче уместо своје деце, јер учитељи не оцењују родитеље, него децу… И требало би да их науче да родитељи и учитељи нису непријатељи, већ пријатељи који су на истом задатку, да од тих малих бића „направе“ добре људе!
Што би рекао Лане Гутовић, „не знам што сам Вам ово испричао али неће да шкоди“.

Advertisements

3 comments

  1. причалица

    Пре неки дан причах са мајком чију су девојчицу, која је била склона глуми, хтели да дају учитељици која је и сама томе нагињала. Међутим, мајка је тражила да њено дете буде у разреду које води учитељица њеног старијег сина. На питање због чега, мајка је одговорила: „Свака част тој учитељици, немојте мислити да имам нешто лично против ње, али ја познајем своје дете и знам да јој треба ауторитет. Ова учитељица би јој, због склоности ка глуми, вероватно повлађивала а то не би било добро ни за једну. Моје дете ће се сретати са њом у оквиру неких драмских активности, али учитељица мог сина је строга и правична, а то је добро за моје дете и изградњу њеног карактера.“ Овако је, отприлике, жена појаснила психологу и то је, срећом, прихваћено. Дете је члан градског позоришта и има учитељицу која њеној нарави треба.

    • cy3a

      Господ на крају (или почетку, како узмемо) ствари реши онако како су добре за нас. Та жена је имала добре намере и зато је Господ дозволио да њен захтев буде испуњен. Хвала ти на дивној допуни, јер твој пример показује колико родитељи треба да раде са децом, да познају душу свог детета, тако да код таквих родитеља све буде онако како треба.

  2. Повратни пинг: учење није баук (2) | cy3a

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s