15. дан захвалности – чуло додира

Ево ме на средини изазова. Тема – врло незахвална, иако свесна сам и сама колико нам је то чуло додира важно у животу. А онда налетим на текст, из којег наводим део, па нека тако започне моја захвалност на чулу додира:

„Када се роди дете, прве утиске о овом свету стиче, између осталог, путем чула додира. Оно осећа умирујући загрљај своје мајке, додирује њену кожу, стеже све што му се пружи у руку. Додир је међу првим посредницима човековог упознавања света, те је прва улога руке у развоју детета, спознајна. Човек рукама испитује, обликује, даје, узима, пружа, открива себе, своје намере, своје жеље, своје неспокоје. Говор руку је богат и разноврсан. Рукама се може показати срећа, гнев, туга. Пружена рука је одувек симбол пријатељства, жеље за заједницом, сусретом, показатељ добре намере. Стисак две руке показује јединство, савезништво, верност, завет. Руке су проводници наших намера и жеља. Оне нас откривају и кроз њих делујемо. Човек је биће које чезне за додиром и додир му је насушна потреба.“ – Руке Твоје створише ме и саздаше ме, Господе…

Знате и сами како врховима прстију осећамо и најтананије прелазе на предмету преко кога наши прсти прелазе. Знате и сами како понекад осетите како вам жмарци клизе низ кичму. А знате, сигурно, и онај осећај као да вас је неко додирнуо (додуше тако лагано да нисте потпуно ни свесни тог додира), а кад се осврнете – нема никога. Да, то јесу додири анђела, они тајни сигнали које нам Господ шаље и које ретко кад протумачимо онако како треба. Можда за тим додирима и не би било потребе да живимо са Господом. Зато сам и започела овај изазов, како бих постала свесна неопходности стављања Господа у центар свог живота.

И, захвална сам Господу на свим оним додирима Његове руке, који су водили ме путем који довео ме овде где сам сад!

14. дан 16. дан
3 comments

  1. Повратни пинг: 30 дана захвалности | cy3a
  2. Повратни пинг: 14. дан захвалности – чуло мириса | cy3a
  3. Повратни пинг: 16. дан захвалности – чуло слуха | cy3a

Оставите одговор

