учење није баук (2)

Настављам причу о учењу кроз игру. Наиме, док су учили слова, за нека од њих су имали пратеће песмице које је требало да им учење слова олакшају или бар учине занимљивим:

1. слова М, И

сами почетак учења слова, јер су пре тога учили само слово А

Задатак је био да подвуку свако појављивање слова М једном бојом, а слова И другом бојом:

„Одликовања мами“ – Д. Радовић

Мами која има много деце,
Мами чија су деца добра,
Мами која чува своје родитеље,
Мами која воли и другу децу,
Мами која не кука,
Мами која воли што је мама,
Мами која се не каје,
Мами која има времена за све
Мами која се не каје што нас је родила.

2. слово Е – такође је требало пронаћи и обележити свако слово Е:

Е је као ексери,
Е је као ескими,
да л’ Ескиму ексер треба,
кућу прави сву од леда?

3. слово Р, лепо звучи, а и песма такође:

Мачка фркће фр, фр,
цврчак цврчи цвр, цвр,
тигар режи гр, гр,
зима нам је бр, бр,
мотор ради р-р-р
нешто дрнчи др, др,
свуд је фрка, сви су љути,
а у реци риба ћути.

4. слово Г:

Г ме слово врло брине,
Све нас гледа са висине!
Да је лепо стално тврди
а сва друга слова грди!

5. слово П:

Као пупољак, П пупи на усни,
да прасне, прсне, потече
у пољубац или песму,
П – прво слово сваког почетка,
Понедељка, као и петка.

6. слово З:

Да л’ је бројка ил’ је слово
што открива нешто ново,
то је З и знају сви
личи нам на цифру три.

7. слово В:

Једна права, два стомака
зна га мала глава свака,
слово В је треће у низу,
код Б и Г оно је близу.

8. слово Д – овде је требало да допуне стихове:

Деда

Ко ме увек мило гледа?
Ко ми лепо приповеда?
Сам погоди!
То је _ _ _ _ .

Ко ми даје доста меда?
Ко ми даје сладоледа?
Сам погоди!
То је _ _ _ _ .

На колена ко ме седа?
Ко ми дивно приповеда?
Ко ме носи и милује?
Сам погоди!
То је _ _ _ _ .

9. Слово Б

Усправно и горе права,
а стомачић к’о у лава,
Б је одмах иза А,
то сваки првачић зна.

10. Слово Ћ

Једну криву с десна додамо на т,
добијамо слово ново, то је слово Ћ.
Када се састану ћуран и ћурка
и од среће заћућоре тад почиње журка.

11. Слово Ч

Једна права којој с лева додамо кваку,
добијамо слово Ч што личи на чашу,
Чачак је град, а Чачинци село,
чворак Чеда учи чворче да пева весело.

Неке од ових песмица подсећају на распевану азбуку, учитељице Луције Тасић.

12.Слово Ђ – требало је осликати песму:

Ђуро

Ђуро је џин леп,
и има џиновски џеп.
Ко у њега зађе,
свашта ће да нађе:
ђевреке, ћилиме,
џакове и лађе.


Кад су завршили целу азбуку, радили су песму о Вуку Караџићу:

„Вуку Караџићу“ – Ранко Симовић

Вук је хтео, где год крене,
да се људи описмене,
за слободу да се боре
и за језик којим зборе.

Осташе нам после Вука
лепа слова и азбука.
Сад их пише свака рука
са радошћу и без мука.

Вук је био добре воље,
Вук је био препун среће
кад победи оно боље,
кад се стекне знање веће.

Оставите одговор

