27. дан захвалности – храна

Свети владика Николај у расуђивању у прологу за дан 10. јун каже:
Није свеједно јести оброк свој c благословом и јести га без благослова. Сваки оброк је трпеза Божја коју је сам Бог поставио за нас. Зато треба Богу, као домаћину, благодарити и његов благослов просити. Благословено јело је и слађе и ситије; док је неблагословено и неслатко и несито и — нездраво. Једном цар Теодосије Млађи изашао у шетњу у околину Цариграда, па видећи колибу неког монаха, сврати у њу. Упита старац цара, да ли жели што јести? „Хоћу,“ одговори цар. Старац изнесе пред цара хлеба, зејтина, соли и воде. Цар jeo и пио, па упитао монаха: „Знаш ли ти ко сам ја?“ „Бог тебе зна!“‘ одговори монах. „Ја сам цар Теодосије.“ Монах се поклони цару ћутке. Рекне му цар: „Ја сам цар и од цара рођен, но веруј ми никад у животу нисам jeo тако слатко као данас у тебе.“ „А знаш ли ти због чега?“ упита старац. „Због тога,“ продужи он, „што ми монаси свагда c молитвом и благословом припремамо храну, отуда и худа храна у нас се обраћа у слатку; у вас пак припремају храну c много труда, но благослов не траже (од Бога), отуда и укусна храна бива неукусном.“ „
У молитви пре јела напомиње се да ако је свештеник присутан он после молитве благосиља јело речима: „Христосе Боже, благослови јело и пиће слугу Твојих…
Храна првенствено има задатак да обезбеди „гориво“ за функционисање целокупног организма. Због тога и јесте битно да је разноврсна и, наравно, здрава. Појмови о томе шта је то здрава храна мењају се и зависе од много фактора. Али, ако размислимо сви савети се могу свести на једну ствар – умереност! Умереност у храни, умереност у пићу, умереност… Правило у нашој кући је да се ујутру најпре доручкује, па се тек онда излази напоље (изузетак су дани кад идемо на литургију). Чак и Марина и Дуле, који у вртићу доручкују, пре него што изађу поједу по једну плазму, кашичицу меда са копривом, попију мало воде и тек онда крећу у вртић. Ана кад је ујутру у школи устане раније, доручкује, спреми ужину и креће. Муж и ја најпре доручкујемо, попијемо кафу и тек тад нам почиње дан. Сад је само потребно да мало смањим количину, односно да испоштујем оно златно правило „кад ти је најслађе – престани да једеш“ 🙂

26. дан 28. дан
3 comments

  1. Повратни пинг: 30 дана захвалности | cy3a
  2. Повратни пинг: 26. дан захвалности – креативност | cy3a
  3. Повратни пинг: 28. дан захвалности – знање | cy3a

Оставите одговор

