„Словни ребуси почетника – СРП“ – Никола ЧД Пешић

Данас сам добила, тј. страница овог блога на фејсбуку, занимљиву поруку. Наиме, Никола ЧД Пешић, пензионисани економиста који пише приче, епиграме, хаику, афоризме и загонетке; послао ми је своју књижицу за децу о ребусима и замолио да објавим на блогу. Прочитам књижицу, забавим се решавајући ребусе и одлучим да је објавим. Али, глупо ми да је само „окачим“ на блогу, као неко сироче. Замолим господина Николу да напише пар речи о себи, о енигматици и ребусима, како би се читаоци „упознали“ и са аутором. И ево шта је он написао:
„У свет енигматике сам ушао још у основној школи као решавач а касније у средњој и као аутор, тј. састављач загонетака. Догађај када сам за решену загонетку (пролеће) у „Дечјим новинама“ –Горњи Милановац добио као награду праву кожну фудбалску лопту памте сви моји другари из моје основне школе у Личју а можда и из суседних школа,  јер се тога дана одигравали сусрети и такмичења школа у Заплању.
Но, прву укрштеницу сам објавио као средњошколац 1967. у „Гласу омладине“ – Ниш и то ме мотивисало да стварам и сарадјујем са скоро свим енигматским листовима у Југославији. Највише сам објавио загонетке у стиху свих врста и варијанти. О таквим загонеткама сам 2003. издао књигу „Енигморимићи“ у којој су обрађене око 300 врста разних загонетака са примерима за састављање и решавање. Ту су примери читаљки, спајаљки,  мењаљки, анаграма, чаура, досетки, граматичких и правописних загонетака итд. Десет година касније издао сам пенталогију кратких форми „СРЖ“ у којој су обједињене збирке прича „Празне речи“, епиграма „Цаке без длаке“, хаикуа „Радост живота“, афоризама „На сва звона“ и разоноде – енигматике „Чар за дар“.
2005.г. нишки енигматски клуб, чији сам председник, на моју иницијативу организује конкурсе за такмичење у састављању класичних српских ауторских загонетака, и о томе сам приредио две књиге: „Антологију српске ауторске загонетке“ и „ФЕЗ загонетке“.
Ребуси су ме одувек привлачили, најпре словни а потом и сликовни и њих сам доста објавио по разним енигматским листовима, мада и Енигматски савез – Београд, сваке друге године распише Конкурс за састављање ребуса и индиреката. Има доста сајтова енигматике, чак и специјализованих само за ребусе, али су то углавном за старије и искусније људе. Зато сам ја пре две године дошао на идеју  (унуке су ме потсетиле) да објавим у pdf.књижицу за почетнике – СРП коју и вама поклањам.“

Дакле, захваљујући унукама господина Николе настала је књижица, коју по молби аутора делим са вама:
СЛОВНИ РЕБУСИ ПОЧЕТНИКА – СРП

7 comments

Оставите одговор

