просветарске теме

– Ове године није било много поклањања оцена на седницама, шта мислиш?
– Било је, и превише.
– Али, знаш и сама каквих све породичних ситуација имамо у школи.

– Знам. Али доста ми је више пијачарења сваког јуна. Ако већ желиш помоћи неком детету коме треба помоћи дођи у марту, кажи ми каква је ситуација па да видимо шта може да се уради. Знаш – двојка јесте препознавање градива али двојка је такође и труд, залагање. Немој бити социјална служба у јуну да би се пред другима показао како ти волиш децу и бринеш о њима. То се ради другачије!
– Јесте, у праву си…
– Знаш шта ме још нервира? Ако си већ толики човек па си поклонио оцену зашто јој умањујеш вредност причајући о томе?!


– Знаш, понекад ми је жао његових родитеља, тол’ке силне паре дадоше на приватне часове, а онај … за двојку тражи све да се зна. И не само то, него њему не да двојку иако тачно уради задатак, а Перином малом за један тачан задатак закључује два!
– А можда је Перин мали имао двојке на другим областима, па му је само та фалила за два?
– Ма, ‘ајде, причам ти причу. Мрзи га, кажем ти, тражи му само оно што не зна, а не оно што зна. Његова мајка не може да заради за приватне часове, и то све код оног његовог компањона!
– Зато ја и јесам противник приватних часова. Сматрам да свако дете које прати наставу, које редовно ради домаће и редовно учи може научити за два. Уосталом постоји и допунска настава, баш за ону децу која не могу сама, да им наставник помогне да науче.
– А ти као не држиш приватне часове?!
– Нисам, никад… Лажем, јесам једном, пре неколико година, али то је била друга прича… Дечко је био болестан и није могао редовно да иде у школу, тако да је завршавао ванредно. Он оде у школу, добије списак области које треба да научи, нађе професора како би му помогао да то научи. Са њим је било милина радити. Од данас до следећег часа он је проучио шта смо радили и дође са списком питања која му нису јасна. Тако да смо прво проанализирали претходно градиво и онда надовезивали следеће… Кад је положио испите назвао ме је да ми каже оцене – из једног предмета је добио 4 а из другог 5.
– То је заиста нешто неуобичајено. Обично ни не погледају шта су радили претходни час…
– Па, шта очекујеш. Та деца имају 1 не зато што су глупа или зато што их професор мрзи, него зато што неће ни да погледају кући шта су радили, а родитељима је лакше да плате часове и да себи створе привид како су радили са дететом, како се муче, како је њихово дете јадно и ради али забога професор га мрзи!


– Наша учитељица је дивна жена, толико посвећена деци, толико ради са њима… Одушевљена сам, заиста 🙂
– Али, зар ти није жао детета које носи 15 кила на леђима. Моја у првом разреду има 20 књига!
– Има и моја неких 15-ак, али у школу носи само оно што јој тог дана треба у школи.
– Ма, овај систем је кретенски, боље је било кад смо ми ишли у школу!
– Можда систем и јесте лош и сигурно да треба много да се мења, али ја се трудим да позитивно размишљам, да свом детету пружим радост и безбрижност што сличнију оној коју смо ми имали.
– И оне описне оцене, на шта оно личи – „у складу са очекивањем“, „изнад очекиваног“… Ништа ту мени није јасно!
– Право да ти кажем ни мени та табела није најјаснија. Мени много више вреди онај део где учитељица за свако дете напише детаљно своја запажања и о раду, и о постигнућима, и о понашању, и о заинтересованости детета… Та „оцена“ ми много више значи!
– Ја једва чекам нормалне оцене, да знам шта ми је дете научило.
– Хехе, ја сам зато рекла да тек од септембра крећемо у школу 🙂
– Јес’ вала, ово је циркус од свега. Задаци к’о за дебиле, очекује се да ђак првак све зна (па ваљда је зато ђак првак зато што не зна све!), искилависмо се са ранцем пуним књига… Одо на море да одморим мозак од свега!
– Тек сад разумем шта је једна мама мислила кад је рекла „Видећемо да ли ће и следеће године, кад буду имали оцене, на исти начин причати о учитељици!“


– Супер, информатика је обавезна од петог, имам норму, не морам више да бринем!
– Сачекај септембар, још ништа није коначно…

– Које кретенчине! Изгласали су да информатика остаје изборни предмет. Моје дете у петом на информатици ништа није научило, не зна фолдер да направи, али важно је да је секло шперплочу тестерицом на техничком, то му је заиста неопходно у животу!
– Шта имаш против техничког и тестерица? Мислим да је и то потребно нашој деци, ја се сећам колико смо ми лепих ствари радили на тим часовима – и дан-данас чувам књигу коју смо коричили на техничком. Плус, то знање ми је помогло на факултету да оне силне скрипте за чије увезивање нисам имала пара да их укоричим!
– Али докле више да се деца одлучују између спорта, хора, домаћинства и техничког?!
– По мени би требало да спорт буде факултативан предмет, па ко хоће нека иде на десет спортова, нек’ буде цео дан у школи. Хор је увек био секција, нека буде и даље секција. Други страни језик нек’ буде факултативан предмет, па нек’ уче деца и пет језика ако хоће. И – ето простор за информатику, која би заиста требало да буде обавезан предмет, са озбиљним програмом!


– Какав имиџ школе! Каква демагогија! Ваљда имиџ школе праве наставници!
– У праву си, имиџ школе заиста праве наставници. Али, шта ако постоје наставници који не држе часове, који баздећи на алкохол иду на часове и руководство то зна а не реагује. Мислиш да се то не зна?!
– Требало би онда донети правилник…
– Не! Треба примењивати, стриктно, неселективно већ постојеће правилнике, и статут школе! Треба да исто важи и за тебе и за мене!
– А тек сајт школе! Да ли је неко скоро изашао на сајт школе. Зар није срамота да једна техничка школа има сајт који није ажуриран?
– Треба променити уписну политику, морамо све учинити да доведемо што више добрих ђака у школу…
– Људи, главни кривац у целој причи смо ми, ми смо ти који треба да се мењају…
– Докле више само празне приче је*…

– Поштовани колеге, хтели ми то да признамо или не – посао који радимо јесте јаван посао. Због чињенице да радимо са децом свака наша реч и поступак имају посебну тежину. А тај васпитни моменат некако сви заборављамо.

Оставите одговор

