О (пропалим) плановима

Знате ону причу о плановима: Ако желиш да насмејеш Бога испричај Му своје планове. Колико пута сам се и сама уверила да је народна „Човек снује а Бог одлучује“ апсолутно тачна. Што и Татјана Куљача у свом тексту „Планирање – одлагање садашњости“ каже: „Dane provodimo u budućnosti koja se još nije desila. A budimo realni, planovi se nerijetko izjalove baš onda kada upremo da bude po našem.“

Најпре нам је био блокиран приступ интернету, зато што наш провајдер не ради посао онако како би требало (о томе ћу детаљније писати кад променимо провајдера). Успемо некако да се убедимо са њима и поново добијемо приступ интернету. Није прошло ни 12 сати – поново нема интернета! Ми већ поприлично бесни, јесте да је поноћ, али да их зовемо да видимо шта је сад проблем. Телефонска линија мртва! Треба ли да напоменем да интернету приступамо управо преко те телефонске линије? То је била субота навече. У недељу зовем Телеком да пријавим квар, успем некако да добијем оператера и сазнам да смо „део групне сметње, екипа је на терену, убрзо ће бити отклоњен квар“. Тек смо у понедељак, кад је муж отишао на посао, сазнали да није у питању квар већ да су Цигани украли каблове! То вече ми пријатељица каже да су они добили телефон око 5-6 поподне, али ми још увек нисмо. Сутрадан сам видела близу наше зграде раднике Телекома како раде. Сазнали смо и да је исечено 5 каблова, сваки у дужини метар и по до два и да је 6000 бројева ван функције – цело насеље! Можда не бих ни писала о овоме јер стално се дешава и стално се прича о томе. Али сад је у медијима био потпуни тајац. И онда чујем да су добили „наређење да ни реч о овоме не сме изаћи у медије“. Радници су били бесни. И то с правом!
Епилог – скоро недељу дана били смо „одсечени од света“, што због интернет провајдера, што због Цигана. Нама је телефон прорадио у среду, а радници су радили закључно са петком! И како ја да реализујем своје планове везане за „службени“ блог на коме пишем текстове за моје ђаке? Кад ми је коначно прорадио телефон/приступ интернету требало ми је три дана да завршим све оно што сам планирала. Недеља навече – све завршено!
А онда ноћ недеља на понедељак Дуле почне да повраћа. Целу ноћ нисмо ока склопили. Испостави се да је закачио неки стомачни вирус и да недељу дана не може у вртић – значи ја недељу дана на боловању!
Ана је вечерас требало да има пробу фолклора, и ја већ почнем да правим комбинације ко би могао да је води, јер ја са Дулетом не могу, стиже порука да је пребачена у старију групу тако да су јој пробе уторком и петком. Срећом, пребачена је цела екипа – девојчице са којима се она дружи и са чијим мамама се ми дружимо. Успем све да организујем, тако да није пропустила прву пробу у старијој групи. Како је била поносна на себе!
Све у свему, све се лепо завршило. Нико није био животно угрожен, проблеми су били релативно мали. Овакве ситуације добро дођу да се подсетимо да НИКАДА не можемо баш све обавити онако како смо замисли. Лекција коју ја очигледно још нисам научила, јер и даље никако да прихватим речи свакодневне молитве „Господе, дај ми да мирно примим све што ми данашњи дан донесе, и да се потпуно предам Твојој светој вољи… Не допусти да у непредвиђеним случајевима заборавим да све долази од Тебе.“ као своје и да почнем тако да живим. То не значи да не треба планирати, само не треба себи дозволити да било какав објективан разлог за промену планова изазове панику, бес… Јер све буде и прође, и добро и лоше. И зато треба живети у садашњем тренутку. Планови су ту само да нас усмере на коју страну да усмеримо своју енергију. И важно је поставити листу приоритета како бисмо у случају промене плана знали шта је оно што би требало прво урадити!

2 comments

  1. oblogovan

    Сасвим си у праву. Иначе, ја се разбесним и тек тако, када останем без неке услуге иако нисам планирао да је искористим баш тада или ми није преко потребна. Али, када станем на лопту и размислим, дођем на исто ово што си ти закључила. Уосталом, ако су те ствари оно најгоре што ми се дешава тог дана, онда хвала Богу на томе, зар не…?

Оставите одговор

