„Иследник“ – Драган Великић

За ову књигу није ме заинтересовало то што је добила Нинову награду. Привукао ме је Драган Великић кога сам гледала у некој емисији на телевизији и који ме је одушевио начином размишљања и посматрања света око себе. Нисам читала критике ове књиге тако да заиста нисам знала шта да очекујем.
Летос је књига дошла у моје власништво и ускоро је дошла на ред за читање.

„Увек си опуштен на туђ рачун. Неко други то плаћа.“
Тако је говорила моја мама.
„Да сам светица“, уздахнула би сетно, „штитила бих куварице, собарице и служавке. Свети Никола је заштитник морнара, а ја бих штитила послугу. Само послуга зна какав је неко у своја четири зида. „

Сам почетак нуди нешто до сад невиђено. Човек цео роман пише о својој мајци. На моменте као да сам чула моју маму или моју бабу. Било је тренутака када ме је његова мајка подсетила на неке жене које знам:

Мама је презирала све што је провизорно, свеједно да ли се ради о купалишту или ТВ антени. Није подносила поправке и преправке. Ништа окрњено или изгребано није имало места у нашој кући. Бацала је тањире, чаше, шоље чим би уочила линије напрснућа.

Још један од оних романа који не дају одговоре већ само нуде питања, који остаје да живи у читаоцу и након склопљених корица књиге. Овог лета су ми углавном такви романи долазили у руке. И некако је Драган Великић заокружио целу причу самом чињеницом да пише о мајци. Мислим да у његовој мајци свако може да пронађе бар делић своје и да овај роман нуди дивну прилику да запитамо се какав је наш однос са мајком. Некога ће, можда и покренути да учини нешто да тај однос поправи. А неко ће, као и Великић тумарајући кроз прошлост дозволити себи да прошлост остави прошлости а сам, растерећен, лагано кренути даље кроз живот.

Оставите одговор

