О причешћу и исповести

Пред почетак поста једно свештено лице је објавило статус у коме се присећа свог првог причешћа и сматра да би прво причешће могло да се сматра рођенданом. Ја се свог првог причешћа не сећам са толико детаља, али сећам се да је повезано са мојим приступањем црквеном хору. Као да ме је нека сила одвукла до певнице тог Великог Петка, који јесте најтужнији дан у години, али постоје песме које се певају тог дана и тадашњи владика Иринеј је инсистирао да се певају те песме. Тог Васкршњег јутра била сам збуњена, трудила се да нешто не погрешим. Годинама касније сам откривала Господа у себи. И још увек то чиним!

„сећам се … прве исповести пред то прво Свето Причешће. Хвала мом добром свештенику пред кога ме је изгурао остали народ за то што је мудро прихватио можда најкраћу исповест у својој свештеничкој пракси. На питање „Шта си грешио?“ одговорио сам потпуно искрено. са стегнутим грлом које је једва пропустило било какав звук – „Све“.“ – наставља то свештено лице у свом статусу. Сећам се још неких прича мени блиских и драгих људи о тој првој исповести. Сви описују скидање огромног камена са душе после тога. Моја исповест је, као и све остало те Велике недеље, била трапава и неспретна.

Али, после тог Васкрса почео је мој литургијски живот који је био остварење мојих маштања о недељама у цркви. Стицајем околности, живот ме одвео далеко од те литургијске заједнице. И дуго ми је требало да поново почнем да живим своја маштања о недељама у цркви.
Моја деца су рано започела литургијски живот и сједињавање са Христом кроз причешће, делом и зато што су сви крштени као бебе од три месеца. Зато сад доживљавам да вероучитељ за Ану каже да је најбоља и да се види да она одмалена иде на литургију. Зато сам била поносна после њене прве исповести, јер знам да је све што је рекла апсолутно тачно и да ће послушати савете нашег свештеника.
Захвална сам Господу на ова три анђела која ми је дао на старање.

Оставите одговор

