Buzz

Да ли сте чули за Buzz?
Већ неколико дана, на разним странама слушам о Buzz-у. А онда ми колегиница покаже како то изгледа.

Нисам успела да пронађем web адресу, али прилажем снимак екрана из play продавнице.
О чему се ради? Друштвена мрежа/апликација на мобилним уређајима где ученици пишу свашта о професорима. Постоји и група за школу у којој радим. Пишу о мојим колегама. Можда пишу и о мени. Ја нисам толико залудна да седим и ишчитавам тоне тих порука. Ако пишу о мени то говори о њима, а не о мени. Ја знам како радим!
Занимљива је та потреба да кријући се иза анонимности на мрежи мислиш да можеш причати/писати шта хоћеш. Мада, деца само копирају оно што виде око себе. Па зар нису Славске трпезе пуне председника владе/премијера који све знају боље од оног званичног, селектора фудбалских и осталих који освојише и међугалактичке купове, министара здравља, полиције, правде… А тек професора… Они што примају плату за свој посао заиста немају појма и заиста их треба сменити, а на њихова места довести самопрозване свезналце, јер они би очас посла завели ред. „Не би се он мени тако, видео би он са ким има посла…“
Сви смо ми људи. Сви смо „себи добри адвокати, а другима судије“. Сви смо склони грешкама. Али, јако је тешко признати да само си човек, да ниси ништа бољи од онога кога злурадо исмеваш…
Са друге стране, занимљива је и потреба да анонимно пратиш шта други пишу о теби и твојим колегама. Зар то не говори о онима који читају?
Пре пар година је нека професорка писала ружне ствари на свом фејсбук профилу тврдећи да је то њен лични профил и да ту може да пише шта хоће. Али, зар није посао професора јаван посао?!
Пуно је разних текстова на Интернету чији је првенствени циљ да вређа другу страну (па макар то били и колеге који другачије мисле). Испод таквих текстова углавном буде и јако много „хејтерских“ коментара, наравно анонимних…
Buzz је само логичан наставак, очекивана последица свега тога…

4 comments

Оставите одговор

