Монолог уз кафу

Е, слатка моја… Добар је Бого наш… Много је добар…
Ево, прва ја… Стално нешто кокетирам, стално са Њим правим неке компромисе… А Он ми, и поред тога даје све што ми треба!

У цркву сам почела да идем са двадесет година. Ништа нисам знала. Толико ништа нисам знала да сам мислила да је чоколада посна. Смеј ми се слободно, али то је жива истина!
Мој човек ми не брани да идем у цркву, не брани ми ни да постим. Али, у трудноћи ми није давао да постим. И после док су деца сисала. Каже он „За труднице и дојиље пост не важи“. А ја слушам…
Прво дете је заиста Божији благослов. Целу трудноћу сам стално ишла у цркву. После тога нисам могла од ситне деце у кући. Осети се, карактером су другачији, али моји су, морам да их чувам и изведем на пут…
Тек сад, кад су деца изашла из пелена, ја могу да се вратим редовном одласку у цркву (са најстаријима), и да поново почнем да постим. А и тај пост, на све личи, само не на пост (цео Божићни пост постим са рибом, иако знам да риба се једе на Ваведење, светог Николу и Бадње вече). Срећом, наш поп не прави јеловник кад постимо, него само пита да ли постимо и после пита за добра/лоша дела. А тек ту имам да причам, три дана да му причам не би му све рекла. Ал’, срамота ме. Од себе ме срамота. Зато само кажем „грешим, свађам се, осуђујем, али се трудим да будем боља“. И не лажем га, стварно се трудим да будем боља!
Али, слатка моја… Мене Бого воли, мајке ми! Сви смо здрави! Деца крштена, здрава, лепо васпитанa. Имамо где да живимо, нисмо гладни, голи и боси. Живимо у складном браку. Можда немамо много, али имамо најважније. Љубав међу собом, и љубав Бога!

Е, слатка моја… Гледам ових дана слике на фејсу и инстаграму… Бадњаци, суво воће, пшеница… све то на неким дивним столњацима златним или црвеним… Код нас – суво воће на трпезаријском столу, бадњак у обичној вази, на полици поред молитвеника и џиџа-биџа… Па, ипак, Божић Бата испод нашег бадњака обавезно оставља поклоне…

2 comments

Оставите одговор

