Мој однос са Богом

Рођена сам у оно време за које сви кажу да је било комунистичко (мрачно доба!) Нико тада није ишао у цркву, али данас сви тврде како су увек славили Славе! Код моје бабе је важило правило – деца не смеју да буду некрштена. Мене је крстила „тајно“, а тек после тога је рекла мами и тати „Ја вам дете крстих, а ви како хоћете​“ У цркву је ишла понекад, да упали свеће, да стави на иконе паре и цвеће. Ишла је и у манастире, тражила лек. Да ли због недовољне вере свих нас, или је то био неки Божији план… лек није нашла, али мени је дала благослов који ме и данас прати…

Сећам се како сам код другарице фарбала јаја…
Сећам се и дочека Нове године код другарице која ме упитала „Је л’ једеш свињетину?“ Одрастали смо тако да поштујемо све око нас, и нисмо баш најбоље капирали ко то не једе свињетину, па боље да питамо…

Онда се ’92 све променило. Почевши од тога да сам променила место становања. Ту сам срела једног муслимана који је говорио како је његова химна „Боже правде“, јер он живи у Србији!
Ја сам, као и моја баба, ишла понекад у цркву, да упалим свеће… Дуго је сав мој однос са Богом био управо то – понека упаљена свећа у цркви. Али, некако у то време, у мојој глави се формирала слика недељне службе у цркви после које верници и свештеници седе и уз кафу разговарају. Када сам, једног Великог Петка, постала део литургијске заједнице светиниколске цркве, моја маштања постала су стварност. Ту ме запљуснуо такав талас љубави да и данас пливам у њему… Сећам се и дочека (српске) нове ’98 до ситних сати, а ујутру на празничну литургију светог Василија Великог…
Замишљала сам своју децу како се причешћују, како живе правим литургијским животом. Наравно, у тим маштањима увек и искључиво сам замишљала као свог мужа некога ко је већи верник од мене! Али, један свештеник (тада је био ђакон) ми је рекао „Важно је да он буде добар човек, а ти ћеш га увести у православље“. Да ли је он могао видети у будућност?!

Наравно, кад је Ана порасла довољно да неке ствари разуме почела су и питања о вери. Свако њено питање захтевало је велики ментални напор да нађем одговарајући одговор/објашњење прилагођен њеном узрасту. Било је ту и моралних дилема. Било је и лаких питања. Било је и ситуација да кажем „То се тако ради“, али је то углавном било везано за обичаје (Божићне или Васкршње). Од неких три године она иде са мном на литургије. Са Марином је већ лакше – њу Ана учи. Имају и литературу (дечији молитвеник, Библију за децу…), Ана иде на веронауку тако да је сад и то олакшица за мене. Па, ипак, и даље су препуне питања, и даље морам по стоти пут објашњавати једно исто, и даље се понекад осећам као мама Милена, чији ме текст и подстакао на размишљање које је довело до овог текста.
Моја деца расту окружена љубављу, а та љубав, изгледа даје и способност да се и на тешка питања нађу прави одговори. Чак и кад нам се чини да смо се сви само изнервирали и сморили, на крају ипак све дође​ на своје 🙂


Свим пријатељима и пратиоцима блога желим срећну нову годину, пуно здравља, среће, љубави и да остваре све своје планове…

4 comments

  1. Mama iz magareće klupe

    Još jednom, srećna Nova godina! 🙂
    Veliko je kad pročitaš da si nekog inspirisao.
    I hvala na tekstu.
    Svaka rečenica, svaka reč mi bliska u tekstu. Nadam se i da kako budu odrastali, da će biti nekako bliže i lakše da im prikažem koliko mi to znači. Bez obzira šta će biti njihova odluka ili mišljenje.

    • cy3a

      Драго ми је да ти се текст свидео… И мене тек чека њихово одрастање, њихове фазе и фазице и моје прилагођавање њиховим променама… Вероватно ћемо још размењивати искуства 🙂
      Хвала на читању и коментару 🙂

Оставите одговор

