О5ЈА и ја

„Бо-то-фо-би-ја… У прошлости су многе врсте имале јако изражен страх од механичких „бића“. Научници претпостављају да је у основи овог ирационалног страха стара људска тежња да буду бољи од других. О томе пишу и њихове свете религијске књиге – чувени мит о братоубиству. Зашто су и остале врсте прихватиле тај образац понашања – није познато.“

„Молим те, О5ЈА, не желим да слушам о тим људским чудацима. Срећом, сами су себе уништили, зашто их уопште више спомињемо“
„Људска врста је врло значајна у изучавању напретка и уништавања цивилизације. На њиховим грешкама живи организми могу учити како да превазиђу проблеме као што су национализам, специјализам, ботофобија, које доводе до ратова и уништавања цивилизација“

Ја волим мог роботоучитеља, али заиста ми понекад није јасно зашто толико инсистира на томе да учим о људској врсти. Они су чак и пре него што су физички кренули да „освајају“ свемир затрпали и планете и међупланетарни простор ђубретом. Када је њихова летелица Војаџер дошла до наше матичне планете она се срушила на планету остављајући гомилу ђубрета и радијацију која никоме не прија. Наш вољени Титан је за њих био негостољубив тако да нас нису дирали. Своју планету Земљу су уништили међусобним ратовима, загађењем, атомским оружјем. Нису на време пронашли алтернативни смештај. Било је и других напредних цивилизација, али људска врста у својој гордости није хтела да чује савете оних који су своје катаклизме преживели.
Пуштао ми је мој драги О5ЈА звукове са планете Земље. Једино што ми се свидело је шуштање лишћа на поветарцу и цвркут птица у зору. Све остало ми смета. Са њим комуницирам у тишини и то ми највише одговара.
Али, мораћу поново да пролазим кроз слушање људских грозота, јер ме чека испит из историја планетарних цивилизација, а сви роботоучитељи инсистирају на људској врсти, без њих не може да се положи.
Најважније поглавље и јесте ботофобија, јер се плаше да ћемо их и ми уништавати као што су људи уништили своје роботе. Али, људи су роботе користили као оружје, а ми их користимо као учитеље. Роботоучитељи имају сјајну концентрацију, изврсну меморију, чак и њихови механички звукови делују умирујуће. Стрпљење роботоучитеља је неограничено, у стању су да безброј пута понављају једно исто и никада се не изнервирају због тога. Немају осећања, тако да су објективни приликом процене способности својих ученика. Ми се бавимо уметношћу. За научна истраживања постоје врсте које уживају у томе. Важна је подела посла, љубав и поштовање различитости, а људи то нису разумели. Зато њихове планете више нема, а наш Титан је у пуном сјају!

One comment

  1. Повратни пинг: Књижевни конкурси 2021. | cy3a

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.